קידום מכירות

קידום מכירות דרך מנוע החיפוש גוגל היא דרך בדוקה, יעילה ומשתלמת לקדם מוצר כלשהו, למתג אותו, להגביר את חשיפת הציבור אליו ולהעלות את מכירותיו. קידום מכירות בגוגל הפך לפופולארי מאוד עם הפיכתה של הרשת למרחב פרסום אדיר. קידום מכירות באינטרנט הוא זול יחסית לעומת קמפיינים במדיומים קלאסיים יותר וביניהם: כתבי עת, עיתונים, מקומונים, תחנות רדיו וטלוויזיה מסחרית. בתוך רשת האינטרנט עצמה קידום המכירות המשתלם והזול ביותר, לעומת התמורה המתקבלת, היא דרך גוגל. מחקרים שונים מראים כי במרבית הפעמים שאנשים שונים גולשים ברשת הם משתשמים בשירותי מנוע חיפוש. מנוע החיפוש המרכזי בו משתמשים מרבית האנשים הוא גוגל.

קידום מכירות דרך גוגל מבטיח שאנשים רבים ייחשפו למודעת הפרסומת או מודעת המכירות מה שאוטומטית מגדיל את היעילות שלה. יתרון נוסף של קידום מכירות דרך גוגל הוא שישנו פילוח ומיקוד של קהל היעד אשר נחשף למודעת המכירות. כך ישנה הבטחה גדולה יותר שמי שייחשף אל מודעת המכירות מתעניין גם ככה במוצר והסיכויים שהוא ירכוש את המוצר גדלים פי כמה. כיצד מוצרי קד"מ בגוגל עובד? המפרסם אשר מעוניין לקדם את מכירותיו מחליט לצד אילו מילות חיפוש תופיע מודעת הפרסומת שלו. כשגולש כלשהו מקליד את מילות החיפוש האלה במנוע החיפוש של גוגל הוא מגיע למודעת הפרסומת וכך מתרחש קידום מכירות יעיל במיוחד עבור המפרסם. המפרסם משלם רק עבור כמות ההקלקות על מודעת הפרסומת שלו, גם אם אנשים רבים יותר נחשפו לשמו של המוצר.

קידום מכירות בגוגל מעניק למפרסם יתרון נוסף. המפרסם יכול לדעת בזמן אמת כמה הפרסומת שלו יעילה, דהיינו, כמה אנשים הקליקו עליה כדי לקבל מידע נוסף ולהתעניין במוצר. אם הפרסומת אינה מספיק מוצלחת לטעמו הוא יכול לשנותה ולהעלותה חזרה לרשת תוך דקות ספורות בלבד. כמו כן, גוגל מפרסמת את מודעותיה באתרים הפופולאריים ברשת וביניהם גם יו-טיוב מה שמגביר את סיכויי ההצלחה של קידום מכירות.